logo

Polacy omijają małe sklepy osiedlowe

Z każdym rokiem zmniejsza się liczba małych osiedlowych sklepów działających w Polsce. Jednocześnie w szybkim tempie przybywa u nas sklepów wielkopowierzchniowych oraz dyskontów. To właśnie tam Polacy od kilku lat wolą robić zakupy. Duże sklepy samoobsługowe z pewnością wygrywają cenami i liczbą promocji. Jeśli chodzi o wybór towarów to tylko z pozoru jest on tam większy. Dyskonty sprzedają dużą liczbę marek własnych a ich jakość często jest niezadowalająca dla przeciętnego klienta. Okazuje się, że upowszechnianie się w naszym kraju zagranicznych dyskontów powoli staje się zjawiskiem niekorzystnym dla naszej gospodarki. Małe polskie sklepy często nie są w stanie wytrzymać konkurencji cenowej z dużymi sieciami. Bywa, że ceny po których mogą kupić produkty w hurtowniach są wyższe od tych proponowanych w dyskontach dla finalnych klientów. Ponadto duże sieci nie płacą w Polsce wielu podatków, ich zyski są więc transferowane za granicę. W tej sytuacji bardzo ważne jest promowanie rodzimego handlu. Małe sklepy są może nieco droższe ale znajdziemy tam zawsze znane, markowe towary. Poza tym nie tracimy czasu na zakupach bo sklepy osiedlowe są zwykle blisko domu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej! Fajnie, że tu jesteś! Mam na imię Izabela i jestem studentką ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, bloga prowadzą od I roku studiów, jest to dla mnie forma hobby. Zamieszczam tutaj artykuły na tematy z dziedziny biznesu która mnie zainteresuje. Mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu ten blog!