logo

Względy przemawiające za rozbudową firmy

Teraz spróbujemy rozpatrzyć rozwój każdego z typów firm omówionych poprzednio, a mianowicie firm zajmujących się produkcją, handlem lub usługami. Przyjrzymy się także wzrostowi sprzedaży, który umożliwia wzrost firmy. Wzrost produkcji może zostać przedstawiony za pomocą następujących przykładów. Pani Emma Jeeter była znana wśród sąsiadów ze swojej znakomitej sałatki ziemniaczanej. Jej znajomy, prowadzący delikatesy, zamawiał u niej pewne ilości sałatki do sprzedaży w swoim sklepie po uczciwej cenie. Wkrótce Emma produkowała sałatkę dla grupy stałych klientów. Po kilku latach okazało się jednak, że jej inne koszty czynią działalność coraz mniej opłacalną. Aby utrzymać się na rynku musiałaby zwiększyć produkcję i sprzedaż – w przeciwnym wypadku byłaby zmuszona zrezygnować. Zdecydowała się więc na zatrudnienie pracownika, który zajął się promocją i sprzedażą, mając nadzieję na podniesienie sprzedaży do żądanego poziomu zysków. Innym przykładem może być Kermit, który rozwinął hodowlę prosiąt. Zaczął od zwiększania liczby loch z 1 do 4, potem wynajął farmę z budynkami gospodarczymi i powiększył hodowlę do szesnastu macior dających potomstwo dwa razy w roku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej! Fajnie, że tu jesteś! Mam na imię Izabela i jestem studentką ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, bloga prowadzą od I roku studiów, jest to dla mnie forma hobby. Zamieszczam tutaj artykuły na tematy z dziedziny biznesu która mnie zainteresuje. Mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu ten blog!