logo

Podaż i popyt w rozwijającej się firmie

Każdy z tych przypadków ilustruje działanie prawa podaży i popytu. Gdyby każdy hodowca prosiąt rozwinął działalność, margines zysku Kermita zacząłby się zmniejszać. W przypadku Emmy, prawo popytu i podaży zaczęło działać dzięki jej pragnieniu rozszerzenia udziałów w rynku. Będzie ona musiała konkurować pod względem ceny, wygody i jakości. Konkurencją cenową może zilustrować przykład firmy, która posiada nowoczesne urządzenia produkcyjne obniżające koszty produkcji, co pozwala owej firmie na ustalenie niskich cen. Emma miała nadzieję, że zapewnienie konsumentom wysokiej jakości sałatki pozwoli zwiększyć sprzedaż tak, by dawała ona oczekiwane zyski, co jest przykładem konkurowania za pomocą jakości. Konkurowanie przy pomocy wygody użytkowania można zilustrować za pomocą przykładu przedsiębiorcy, który sądzi, że ketchup i musztarda w małych jednorazowych opakowaniach, lub też w opakowaniach zawierających jedno i drugie będą sprzedawać się dobrze w restauracjach i barach. Rozwój w firmie usługowej również ma wiele wspólnego z prawem podaży i popytu, jako że stosuje się ono do wszelakich działań ekonomicznych. W przypadku usług rozwój może być wywołany przez wzrost liczby ludności, zwiększenie udziału rynkowego lub znakomitą ich jakość w oczach klientów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej! Fajnie, że tu jesteś! Mam na imię Izabela i jestem studentką ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, bloga prowadzą od I roku studiów, jest to dla mnie forma hobby. Zamieszczam tutaj artykuły na tematy z dziedziny biznesu która mnie zainteresuje. Mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu ten blog!