logo

Obroty i rentowność

Chcąc w krótkim okresie czasu zwiększyć obroty i rentowność firmy a także zmniejszyć zapasy używanych samochodów, zmienił metody sprzedaży. Przeszedł od strategii zawierania korzystnych transakcji i późniejszej sprzedaży używanych samochodów do stosowania cen powyżej kwoty faktury przy samochodach nowych, i hurtowych cen aukcyjnych dla samochodów używanych. W ten sposób nie powiększał zapasów używanych samochodów, które mogły mu utrudnić sprzedaż firmy. Chuck był uczciwy wobec klientów i jasno stawiał kwestię liczb. Wskutek tego jego kwartalna sprzedaż nagle wzrosła i zapas samochodów stał się niewystarczający do zaspokojenia potrzeb klientów. Kupował je więc od innych dealerów za pośrednictwem komputerowego banku danych o usługach i tym samym układy między dealerami stworzyły warunki korzystne dla kupujących. Chuck sprzedał firmę z zyskiem i odwrócił wymuszoną sprzedaż na swoją korzyść. Oczywiście przyniosło to także zysk spadkobiercom jego wspólnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej! Fajnie, że tu jesteś! Mam na imię Izabela i jestem studentką ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, bloga prowadzą od I roku studiów, jest to dla mnie forma hobby. Zamieszczam tutaj artykuły na tematy z dziedziny biznesu która mnie zainteresuje. Mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu ten blog!