logo

Kroki do żądania odszkodowania

Twoje obowiązki nie kończą się w momencie wykupienia polisy. W przypadku wystąpienia szkody musisz jeszcze podjąć odpowiednie kroki składając żądanie odszkodowania.

Powiadomienie o szkodzie Najszybciej jak to tylko możliwe musisz poinformować agenta ubezpieczeniowego o powstaniu szkody. Opóźnienie może spowodować komplikacje w odebraniu odszkodowania. Ponadto czas staje się ważnym czynnikiem, gdy towarzystwo ubezpieczeniowe musi przeprowadzić dochodzenie, np. w przypadku podpalenia.

Dowód wystąpienia straty. Strata musi być udokumentowana. Ważne jest przechowywanie wszystkich dokumentów świadczących o tym, że kwestionowany przedmiot faktycznie znajdował się w posiadaniu twojej firmy i został zniszczony lub uszkodzony. Powinieneś przechowywać spis inwentarza, rachunki i tego rodzaju dokumenty. Jeżeli w grę wchodzą choroba lub wypadek, potrzebne będzie świadectwo lekarskie.

Wybór sposobu wypłaty odszkodowania. Jeżeli nie zostało to określone w umowie, towarzystwo może zaproponować ci wypłatę gotówką lub pokrycie kosztów naprawy lub wymiany.

Arbitrai W przypadku małych strat agent sam może rozpatrzyć szkodę i wypłacić odszkodowanie. Jednak gdy mamy do czynienia z dużą stratą, towarzystwo może wysłać przedstawiciela, który wyceni szkodę. Jeżeli oszacowana przez ciebie szkoda nie pokrywa się z orzeczeniem rzeczoznawcy, musisz uciec się do postępowania arbitrażowego. Wówczas ty i towarzystwo przedstawicie swoje opinie niezależnemu rzeczoznawcy i podporządkujecie się jego decyzji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej! Fajnie, że tu jesteś! Mam na imię Izabela i jestem studentką ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, bloga prowadzą od I roku studiów, jest to dla mnie forma hobby. Zamieszczam tutaj artykuły na tematy z dziedziny biznesu która mnie zainteresuje. Mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu ten blog!