logo

Częstotliwość i dotkliwość strat

Tak jak i inne koszty także stawki ubezpieczeniowe mogą wzrosnąć. Najczęstszym tego powodem, poza inflacją, jest częstotliwość i dotkliwość strat.

Częstotliwość straty. Jeżeli towarzystwo ubezpiecza klienta, który doświadcza częstych szkód, prawdopodobnie zdecyduje się podnieść mu składkę ubezpieczeniową. W wyjątkowych przypadkach może nawet odmówić dalszego ubezpieczania klienta. Wówczas klient może mieć duże problemy z uzyskaniem jakiegokolwiek ubezpieczenia bez opłacania wyjątkowo wysokich stawek.

Dotkliwość straty. W przypadku bardzo dużej szkody, której kompensacja przysporzyła znacznych strat towarzystwu ubezpieczeniowemu, może ono nie chcieć ryzykować ponownie i zdecyduje się znacznie podnieść wysokość składki. Jeśli zdaniem towarzystwa firma jest zarządzana tak, iż prawdopodobieństwo straty jest znaczne, także może odmówić dalszego ubezpieczania. Otwarte i uczciwe kontakty powinno się utrzymywać ze wszystkimi, z którymi robimy interesy, także z agentem ubezpieczeniowym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Hej! Fajnie, że tu jesteś! Mam na imię Izabela i jestem studentką ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim, bloga prowadzą od I roku studiów, jest to dla mnie forma hobby. Zamieszczam tutaj artykuły na tematy z dziedziny biznesu która mnie zainteresuje. Mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu ten blog!